Автори проекту «У пошуках MADE IN UKRAINE» вирішили розібратися, чому українці не довіряють техніці, зробленій в Україні. Для цього була створена дослідницько-освітня платформа «Техно Юкрейн», на базі якої буде проведено опитування інтернет-користувачів, а також опубліковано 12 історій про українських виробників технологічних продуктів, які досягли успіху в світі. Ініціативу створення «Техно Юкрейн» підтримала компанія Electrolux.
«У країні, що створила найбільший у світі вантажний літак, міжконтинентальні ракети, однією з перших навчилася робити телевізори – рівень довіри до власних технологій "нижче плінтуса”», – коментує Катерина Венжик, співавтор проекту «У пошуках Made in Ukraine».
«Компанія Electrolux давно виробляє в Україні техніку, створену за всіма міжнародними стандартами. Вона користується попитом на ринку ЄС, – зазначає Олександр Кузик, директор ДП «Електролюкс ЛЛС».– Наших європейських колег завжди дивувало, чому українці не довіряють своїм же співвітчизникам. В Європі зазвичай довіряють бренду, який гарантує стандарти якості. Так, на всіх виробництвахElectroluxзапроваджено єдину систему контролю якості EMS, яка дозволяє забезпечувати однаково високі стандарти незалежно від того, де розташоване виробництво. Проте в Україні ми бачимо інше сприйняття. Щоб розібратися в цьому питанні, ми підтримали проект "Техно Юкрейн”».
Недовіра
до створених в Україні високотехнологічних
товарів, серед яких і побутова техніка,
давно вкоренилася у свідомості наших
громадян. Показовий приклад – у першому
кварталі 2015 року в Україні приблизно
15% всіх придбаних пральних машин були
виготовлені на території нашої країни.
При цьому та ж сама техніка доступна в
країнах ЄС і не викликає в споживачів
жодних підозр. Причина непопулярності
в Україні – стереотипи, які вже давно
є лише упередженнями.
Усвідомлена багато років тому істина про «неякісну вітчизняну техніку» не дозволяє багатьом людям тверезо оцінювати ситуацію зараз. Замість того, щоб купувати товари виготовлені в Україні та інвестувати у розвиток економіки власної країни, українці в більшості все одно віддають перевагу імпорту. Щоб продемонструвати вплив стереотипів на вибір споживачів, в рамках проекту було проведено опитування українців і знятий відеоролик.
«Техно Юкрейн» ставить питання, чи не прийшов час переглянути свої стереотипи та по-новому подивитись на техніку виготовлену в Україні? Висловити свою думку з цього приводу можуть всі охочі – на сторінці проекту проводитьсядослідження. Приєднуйтесь до ініціативи та дізнавайтеся про те, як змінилась якість техніки виготвленої в Україні за європейськими стандартами за останні роки.